Våren är här... eller??!!

Kl 5.20 ringde klockan i morse. Då var det bara till att gå upp. Inte ens va det jobbigt.... visst va ja lite trött men när jag öppnade ögonen och såg att solen va påväg upp va d inga problem att resa sig från sängen.

Började jobba 6.15 och strax efter halv åtta begav jag mig med en kollega ner till högskolan för att gå på matematik workshop. Som vanligt är det mest till de äldre förskolbarnen (ja jobbar  ju med 1-2 åringar) men fick ändå en hel del tips och ideer. Och det som är tänkt till de äldre går ju alltid att göra om lite så de passar de barn jag har.

På eftermiddagen har jag hunnit med ett besök hos läkaren för att få nya recept på allegimedicin. Våren är påväg (vilket är underbart) men tyvärr kommer det en massa pollen tillsammans med den som inte är lika roligt.

Sen blev det gymmet, alltid lika härligt när man väl kommer dit. HAr tänkt lägga upp mål med träningen som är realistiska för mig att nå, vill ja för mycket blir det inget alls istället. Så promenader till jobbet minst 2 dagar i veckan, resten cykel. Och gymmet en vardag och en heldag. Tror det är uppnårligt. Och visst blir det mer är det ju ingen som gråter för det!

Hem för en snabb dusch innan ja skulle lämna in cykeln till verkstaden och sen möta upp Martin för att kolla in en bil. Bilen verka bra och va fin och så så förmodligen blir det provkörning i helgen och så får vi se om det blir köp sen... spännande värre... första bilköpet....

Idag fick de nya vårskorna åka på fötterna. Helt underbart väder ute, känns verkligen som vår. Hoppas den får stanna nu!


Kommentarer
Postat av: Lollo

härligt med sol och vår!

2009-03-18 @ 18:52:55
URL: http://confessionsbyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0