Mitt 2008

Tänkte ja skulle göra en sammanfattning av året som gått.

Januari
Januari började med finputsning av examensarbetet. hade gjort det emsta innan jul coh nyår så va bara litegrann kvar att fixa. 18 jan tog jag min lärarexamen. Är numera Lärare mot yngre åldrar. Resten av månaden jobbade jag en del och planerade inför den kommande resan.


Februari
11 feb bar det av mot mitt livs resa (hittills iaf). Jag och Mia möttes upp på arlanda därifrån vårt flyg mot Bangkok gick ifrån. Under feb besökte vi Bangkok, Hua Hin, Koh Samui och en snabbis till Koh Pangan för full moon party. En massa sol, regn, och spännande upplevelser var vi med om och fler skulle det bli.


Mars
Under hela mars var vi också iväg. Vi va kvar ett tag på Koh Samui, beökte Koh Tao, Koh Pangan, Krabi, Koh Lanta, Koh Lipe och Phi Phi öarna. Även under mars upplevde vi en massa. Jag red bla på en elefant.



April
Efter att vi varit på Phi Phi öarna åkte vi vidare till Phuket och därifrån tillbaka till Bangkok igen. Den 11 april landade jag på svensk mark igen. Denna resa va en av de bästa sakerna jag varit med om. Så underbart härligt samtidigt som det var riktigt jobbigt att vara hemifrån med, saknade till Martin va stor.
Efter att jag kommit hem till Sverige igen umgicks jag med en massa vänner samtidigt som jag jobbade litegrann. jag och Martin började även att prata lite smått om ifall vi skulle flytta redan till hösten. Började söka lite jobb uppåt i landet.


Maj
Jobbade vidare, både på förskola och på korttidsboende. Vi kontakte mäklare och fixade med allt inför en försäljning av lägenheten. Jag var iväg på 2 jobbintervjuer, en i Nykvarn och en i Eskilstuna. Vi började även kolla runt lite på lägenheter, men det va inte så lätt när vi inte visste vart vi skulle få jobb.

Vean va på besök och passade då på att ligga vid slotten en underbar majdag!

Juni
Fick jobbet
i Eskilstuna så nu va det bara att börja leta lägenheter ordentligt. Fick en i Eskilstuna från 1 aug.
Jag, Martin och Anna åkte upp till Mottala där Martin skulle cykla Vätternrundan vilket han klartade galant, ca 9 tim och 50 min. Bodde i Vadstena på folkuniversitetet, mycket mysigt.


Juli
Det jag gjorde i Juli va väl egentligen att jobba och packa. Så mycket annat hanns inte med.


Augusti
1 aug bar det av mot Eskilstuna och vårt nya hem. Lägenheten såg för jäklig ut när vi kom fram men efter att en städfirma varit här och vi fått omtapterat så blev lägenheten ritkigt fin.

September
I september började jag mitt nya jobb, öppning av en ny förskola. Började med 4 veckors introduktion vilket va jättebra för att lära känna varandra och fundera och planera inför öppningen.


Oktober
Hade en massa besök här i oktober, mycket trevligt. Annars hände väl inte så mycket. Jag jobbade vidare och vi hade de första inskolningarna.

November
Jag och Simon va en sväng till Växjö för att hälsa på släkten. Passade också på att gå på musikalen Chicago där äldsta kusiner va med. Riktigt bra musikalen och en mysig helg.

December
Jag och Martin va i London en långweekend. Hade underbart väder och hur mysigt som helst. Lodnon visade sig vara en riktigt härlig stad. Jul firades hemma i Nynäshamn med familjen och nyår firades här i Eskilstuna tillsammans emd Martin och Anna.
 

En riktigt bra och händelserikt år. Hoppas på att 2009 blir minst lika bra!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Kul att läsa din sammanfattning! Åh bilderna gör att man saknar tillbaka!!!Väldigt mkt! går inte en dag utan att man tänker tillbaka på resan..fatta vad alla upplevelser där kan ge energi i vardagen!

Det har hänt mycket i ditt liv året 2008!

Hoppas du får ett fantastiskt 2009 med massa skoj!!kramar

2009-01-07 @ 19:11:51
Postat av: Elin Westerberg

Hej!



Näej, alltså. Det är mitt extrajobb, ska dock på "intervju" idag på fritidshem i stan! :)

2009-01-09 @ 09:00:04
URL: http://elinwesterberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0