Tacogratäng

TACOGRATÄNG 
4 pers, 200 grader

image305

400 gram köttfärs
1 st röd lök
1 st morot
2 klyftor vitlök
vatten
salt
peppar
4 dl passerade/krossade tomater
200 g philadelphia light
2 dl mini fraiche
1 taco kryddmix
2 st tomater
1 röd paprika
gurka
nachochips
Dippsås av nått slag

Hacka löken och riv morötterna. Bryn köttfärsen med lök och morötter. Häll i tacokryddan och lite vatten. Rör sen ner passerade/krossade tomater o vitlök. Salta o peppra. Låt småkoka några minuter.
Bred ut philadelphia i en form och häll även i creme fraichen. Släta till det hela lite. Häll över köttfärsröran (du behöver inte blanda ihop det) och toppa med riven ost. Kör i mitten av ugnen ca 25 - 30 min.
Servera med nachochips, sallad, majs, gurka, tomat, och någon dipsås.

Helt klart en ny favorit, e sjukt gott!!!

Kommentarer
Postat av: mia

oj oj vad gott..det ska jag ata nar jag kommer hem!!har ont i min fot..infekterad..typiskt..hoppas den blir bra snart..annars allt bra..shoppar for fullt hehe..ska se floating market imorn!spannande!
kul med intervjuer!!kramar

2008-05-24 @ 13:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0