Bangkok

Nu e vi tillbaka i Bangkok dar vi startade for nastan 2 manader sedan. Denna gang kanns allt mycket battre.  Vi bor pa ett fint och superstort hotell nara KoSan Road. Fint rum med AC och pa taket finns det en pool. Ar betydligt billigare med an vi trodde vi skulle hitta, vilket ger mer pengar over for shopping... : )

Ar verkligen helt galet med shoppingen, forstar att folk blir lite galna.... Igar gick vi en svang pa KoSan road, gatan dar ALLT finns... Kopte lite grann.. mer kommer det definitivt bli! (Speciellt efter flygresan igar da jag upptackte att ryggan vager mindre nu an nar jag akte fran sverige, trots allt jag redan kopt...) Efter lite shopping i varmen, trots att klockan va mycket, va vi tvunga att friska upp oss lite med farskpressad juice, svingott!

image270


Idag har vi vart pa Chatchuak Market. En marknad som ar varje helg. 15 000 stand och over 200 000 besokare har jag last.  Vi gick dar i ca 3 timmar sen rackte det for oss, dock hade vi sakert bara sett en pyttedel av allt... De gick att kopa allt fran tyger, prydnadssaker, koksredskap till djur... Vi tog lokalbussen dit. Sa himla skoj,spannande billigt mot att ta taxi.

image271

Idag har regnet hangt i luften, inte sa skoj egentligen nar man snart ska aka hem. Men anda otroligt skont, blir iaf lite lite behagligare ute da...


Kommentarer
Postat av: Linda

fy vad ni är bruna!! va oförskämt att komma hem hit sen och bara visa upp sig! =P
härligt att ni har kommit till ett sådant lyxhotell, och nice med pool på taket måste jag säga! =)
här går det än så länge bara att bada i badkaret...hm.. och så speciellt brun blir man inte ute heller..
nu ska jag faktiskt bada lite..skönt efter jobbhelgen!
ses snart!
kramar!

2008-04-06 @ 17:56:43
URL: http://paerlan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0