blir så trött

Blir så otroligt trött...

Hörde med läkaren om vet vem jag skulle kolla med och vem som skrev intyg på medicin när jag ska åka till Asien i vår... de svarade Apoteket...

Hörde med apoteket när jag var där och hämtade ut medicinen, de svarade att jag måste höra med varje lands ambassad....

Ringde ambassaden, de svarade att på deras hemsida ståd det vilka man abslout inte får ta med och vilka man måste ha intyg på. Gick in och läste, problemet är att det inte står vilken medicin det är utan man får titta utifrån vad den innehåller. Sen måste en läkaren skriva ett intyg om man ska ta med den medicin där intyg krävs. Problemet är att det på hemsidan stod på engelska och på min medicins innehållsförteckning svenska. Jag har verkligen ingen aning om vad konstiga ämnen heter på engelska...

Skickade ett mail till apoteket och frågade om de hade innehållsförteckningar på engelska man kunde få... Fick svar idag...gissa vad de svarade: Att de inte hade det och isf fick jag höra av mig till de som tillverkar medicinen ELLER så kan jag bara ringa till dem och fråga vilket de tycket verkade smidaigare.... Tänk om apoteket kunde kläckt ur sig det från början... så himla mycket smidigare det skulle varit!!! Åhhh blir så trött.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0