Riga

Klockan 5.05 ringde klockan i måndags morse. Trodde inte det var sant, skulle jag redan va tvungen att gå upp?! Men det var bara att ta ett djupt andetag och kliva ur sängen. Vid 6 åkte vi från Kalmar med sikte på  Nyköping och därifrån vidare mot Riga. När vi kör som bäst utanför Norrköping kommer det upp en skylt när det står Helsingborg... På nått sjukt sätt kom vi ut på motorvägen mot söder istället för norr... Men efter en fin vändning är vi åter påväg mot Nyköping. Trötta som sjutton står vi på flygplatsen och väntar på att få gå ombord på planet, ( tror ni inte att det pepe om mig me?!), sent som det va men tillslut får vi gå ombord. Resan över gick fort, tog bara knappt 1 timme...

Taxi till hotellt, en massa köer, taxichaffisen ringer en massa samtal så ett tag tror ja vi kommer bli kidnappade...
En mysigt och fint hotell kom vi allafall fram till tillslut, checkar in och kollar in rummet. Sen kommer nästa problem, koden till väskan verkar inte vara den jag trodde det var..hmm...vi försöker och försöker, skrattar lite samtidigt som vi på allvar börjar fundera över hur vi ska lösa detta. Ringer till Martin, han påstår att det är den koden vi försökt med, men vi lyckas inget vidare. Jag får gå ner till receptionen och fråga om de har nått vektyg jag kan låna för att knippsa sönder låset...tjejen fattar inte riktigt så på lettiska frågor hon en annan och sedan vidare till en annan medan de skrattar lite, man undrar ju vad de egentligen sa!! En sax blir jag erbjuden men tackar nej till den. Då kommer en man in på hotellet som de än engång berättar för vad jag lyckats med, men jag står där och känner mig dum. De ger honom en kniv och så följer han med upp på rummet. Är knappt jag kan hålla mig för skratt när jag kommer in till Anna. Efter ett tag får han iallafall upp låset och vi blev honom evigt tacksamma.
        Trötta som bara den var vi efter att ha klivit upp tidigt, så vi äter lite mat på "Lido" och sedan spelar vi bowling innan vi kryper ner till sängs.

                                                           

Frukostbuffén på hotellet va väl inte den bästa men lite fick man iallafall i sig. Sen tog vi spårvagnen in till gamla stan och spenderade tisdagen där. Tur &retur med spårvagn kostade ca 8 kronor, riktigt billigt! Va inne på en marknad, hur stor som helst! Vi var också uppe i ett högt hus med utsikt över hela Riga!

                       

                           


Roligast denna dag måste ändå vart när vi såg en reklamaffisch för en konsert de skulle ha i Riga, känenr ni igen vem det är???    
                                                                   

Även denna kväll åt vi mat på "Lido". Denna gång dock på en annan restaurang. Lido är en restaurang kedja, med buffe, man tar den mat man vill ha och sedan betalar men för det man valt... Riktigt smart idé, fanns hur mycket som helst att välja på.

En skitskoj resa, tack Anna!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Ojojoj...jadu det var ett 62 timmar långt äventyr!! Shit vad kul det var!! Ser fram emot nästa resa...Är det nån stans jag aldrig ska flytta så är det till Norrköping. Det har visst inte fattat hur man ska skylta!! Jävla puckon!!

2007-08-23 @ 20:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0