En "Martin"

Igar va vi och at middag pa var favoritrestaurang, Jattegod mat och supertrevlig personal. Va inte forsta gangen vi at dar men far se om det kanske va den sista....

Middagen borjar bra, vi far in var mat och snackar lite med personalen. Mia lyckas ett par sekunder senare att gora en "Martin... Anna, Vickan och Martin..ni kan ju bara gissa vad som ska komma nu och redan nu forsta att ja holl pa att do av skratt, tararna bara sprutade... Okej for er andra da....

Mia skulle ta lite ketchup pa sin mat, skakar flaskan, oppnar locket och det enda jag hor ar ett hogt PLOPP och ett "Oh no" fran Mia. Jag tittar upp och ser vad som hant... Ketchup overallt... hela var vita duk, var vaska, stolen.... Shit alltsa.. Jag borjar asgarva, kan inte saga nanting..tararna bara sprutar och Mia ser lite skrackslagen ut....

image196

Tva unga killar som jobbar dar kollar lite konstigt pa oss, undrar nog vad som e sa skoj och nar de gar forbi bordet ser de vad som hant. Bada kommer fram och borjar torka, aven en tredje man kommer fram och torkar, han haller sedan upp Ketchup pa Mias tallrik... trodde kanske inte att hon klarar det sjalv... Fortsatter skratta som bara den, far inte fram ett endaste ord....

Nar det varsta skrattet lagt sig tittar vi at sidran och en ny skrattattack kommer, duken pa bordet bredvid oss ar ocksa full med ketchup... Som tur va satt det inga dar och at. Mia forsoker lite fint saga till en av killaran att det visst kom lite dar med... Resten av middagen bestar av mycket skratt, bara vi tankte pa det borjade vi garva och det blev ju inte battre av att personalen kollar pa oss och skrattar hela tiden....

image197

Lite halvpinsamt men fruktansvart skoj!
Men blir nog att vi kommer ga dit fler ganger, e ju den basta!

Att deras jobbtroja har en stor delfin pa ryggen gor ju att de far ett extra plus : )

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha...det var riktigt skoj...!! Så nu har "Martin" fått en ketchup-kamrat. Hehe!!

2008-02-26 @ 13:10:41
Postat av: Maria Nilsson

Hahah vad kul!!! Skrattar fortfarande! Kan se er framför mig... hihihi... ni verkar ha det bra! Kram

2008-02-26 @ 15:52:25
Postat av: Marie

Hahaha...ja eftersom jag själv har arbetat inom restaurangbranchen, så kan jag bara tänka mig vad personalen där tyckte. Vilka härliga drömkunder
:-)

Nåja, lite ketchup har ingen dött av.

2008-02-26 @ 16:20:34
Postat av: Martin

Det är ju kul att inte vara ensam om att ha kul med ketchup, även om jag inte fann det speciellt lustigt när det hände. Vill också meddela till alla att jag dragit ner drastiskt på mitt ketchupätande sedan Lina åkte. Finns ett samband? Jag vet inte men antagligen.

Ha det skoj!

PS! Vill du läsa om när jag cyklar kan du gå in här, alla andra också om ni vill. Vättern nästa!!!!DS!

2008-02-26 @ 18:15:34
URL: http://martincyklar.wordpress.com
Postat av: vickan

haha nu har vi en drottning till vår ketchup kung! länge leve ketchupen!!

2008-03-01 @ 18:22:46
URL: http://viktoriasecret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0