Vätternrundan



4 glada cyklister som äntligen efter nästan 10 timmar cykling har tagit sig runt Vättern och de 30 milen.... Måste känns otroligt skönt!

Dygnet i helgen uppe i Vadstena och Mottala bjöd på en massa skoj. Vandrahemmet på folkuniversitetet i Vadstena va riktigt fint och låg perfekt med Vättern som närmsta granne. En sväng runt i Vadstena spenderade vi eftermiddagen med. Medan M sov och laddade inför cyklingen tog jag och A en sväng upp till "stora" vägen för att peppa de som redan börjat sin cykling. Sen att få höra "Bra jobbat, inte långt kvar" efter 1,5 mil, vet jag väl inte egentligen hur pass mycket peppande det är... Folk cyklade på allt från riktiga racer till oväxlade cyklar och tandem...  Sen en sväng in till Mottala för att se M starta vid 02.40. Hem till Vadstena igen, se M cykla förbi och sedan sova ett par timmar innan det återigen va dags att bege sig till Mottala för att ta emot de duktiga cyklinsterna. Är riktigt fascinerad över att man orkar cykla runt, vissa såg knappt ens slitna in när de kom in i målet X timmar senare än de startat.

Lite bilder från Vadstena

         

       

En riktigt fin stad!




Man har ju inte roligare än man gör sig ; )


Självklart lite kort från cyklingen med

Laddningen och starten....

        

                 

Efter målgång

         



Plats 1523 av över 17 000 på tiden 9,49. Bra jobbat älskling!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Sicken rolig helg....förrutom att glädjas åt Martins finfina resultat så var det ju skojigast att heja på alla de andra cyklisterna och peppa dem. Jag räknar kallt med att de vi hejade på tog sig runt just på grund av vårat peppande!! Hehe!!

2008-06-15 @ 22:48:04
Postat av: Martin

Jag tackar och hyllar supporten. Var grymt bra. Är väldigt nöjd med tiden. Hade hoppats på under tio men efter tio mil låg vi efter planen. Mellan 13:de och 24:de milen kände jag mig grymt starkt och vi hade medvind vilket gjorde att vi kom ifatt tidsmässigt. Men sedan var jag nere i en svacka som blev riktigt djup med en mil kvar. Tog fram den absolut sista energin för att klara mig under tio timmar.



Vi får se vad nästa mål blir, men det finns en möjlihet att jag kommer att prova på några småtävlingar nästa år. Måste bara bli lite bättre. Ett annat mål är att få Anna och Lina att köra tjejvättern. 9 mil är ju inget, eller hur.

2008-06-16 @ 18:30:20
Postat av: Mia

Shit alltså, bra jobbat martin!! Grattis till ett suveränt lopp! vad snyggt kort Lina, på hästen, du ser så glad ut! och ja visst e det underbart med skolavslutningar..den känslan, kommer alltid så väl tillbaka..jag kommer gråta vid varje skolavslutning som fröken..speciellt när det är dags att lämna sina stora elever som ska vidare..snyft..men samtidigt vackert!! kram

2008-06-17 @ 18:08:44
URL: http://miasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0