Hmmm...

När, Vad, Hur och Varför?? Ska nog börja ställa dessa frågor till mig själv lite oftare! Kanske kan bli lite klockare då över olika val man gör i sitt liv...

Vill också ge ett stort GRATTIS till Katta och Jimmy som fått en liten dotter till idag! : ) Tänk att Elsa har blivit storasyster... : )

Midsommarhelg

Jaha, så har det varit midsommar igen. Fy fasiken vilket trisst väder det har varit! Midsommarafton blev inte riktigt som det var planerat från början. Men hade det rikitgt trevligt ändå. Jag och Anna lagade en massa god mat hela dagen och avslutade med en riktigt god midsommarsviss :) Lö - sö jobbade jag..26 timmar i streck..va sjukt omotiverad men så många timmar med storhelgsob känns ändå rätt bra!

Blir så sur på mig själv. Skulle ju inte shoppa nått mer på ett bra tag..men d gick ju lika bra som det brukar..jag kan verkligen inte låta bli att handla. I må handlade ja en tröja på outlet och en massa blommor på blomsterlandet. Idag har d blitt en bokhylla från Ikea, två t-shirt och ett linne fårn Gina och ett par jeans från Only. Nee nu får d verkligen ta och va bra för ett bra tag fram över!!

På lördag åker ja hem till Nynäs, dock blir d bara en snabbvisit. Tillbaka till Kalmar och jobba igen på må. Hoppas iallafall på att det ska vara så bra väder så man kan ta en sväng på sjön. Skulle vara så mysigt och det blir ju inte så ofta nuförtiden när man inte bor hemma längre. Det är verkligen en sak som jag saknar med somrarna i Nynäs!!

Öland

Skulle egentligen pluggat idag men när man såg en skymt av solen (vilket inte va igår) va jag inte så jättesugen på det längre. Jag och Anna åkte över till Öland en sväng istället för att spela minigolf i Färgestaden. Riktigt roliga banor, men de var svåra. Gick inte så bra för mig i början men sen tog ja igen och vann :) Efter det tog vi en tur upp till Borgholm där vi åt lunch och tog en promenad i stan. Jättemysigt!

Längtar riktigt mycket hem till Nynäs nu, speciellt när man går i en sommarstad som Borgholm är, tänk så mysigt att ta en sväng i hamnen hemma i Nynäs och äta en glass från hamnbodarna...

Kreta 7-14/6-07

Nu är vi hemma igen efter en veckas semester på Kreta. Har haft det hur bra som helst, en massa sol, bad och god mat!

Vi bodde på hotellet Dimitra i Agia Marina. Ett litet familjeägt hotell, riktigt mysigt. Dock va sängarna stenhårda och eftersom jag älskar mjuka sängar har inte sömnen varit den bästa under veckan. En egen liten vakthund hade hotellet med :)

Torsdag 7/6
Planet gick inte förräns 16.55 ifrån Kalmar och var på Kreta 21.15 lokal tid. Sen var det dags att vänta på baggaget och när det äntligen kom var det en bussresa som väntade oss. Var inte på hotellet förräns vid 23.30 så vi installerades oss mest och sen gick vi och sov i väntan på morgondagen.

Fredag 8/6
Eftersom sängarna var stenhårda blev det inte många timmars sömn denna natt, blev iallafall bättre ju längre veckan gick.  Varje morgon gick vi ner till supermarket och köpte lite frukost som vi sedan åt på vår uteplats. Förmiddagen ägnades åt sol och bad på stranden. Efter lunch gick vi upp och badade lite i hotellets pool innan vi gick en promenad i grannbyn Platanias och dess Old village. När vi kom längst upp på berget i Old village var det en kille som bjöd in oss att se på utsiktet från en restaurang utöver Agia Marina och Platanis. Han bjöd även på öl men eftersom det inte är min favorit fick Martin min med. Fick gigantiska skavsår på mina lilltår efter denna promenad som sedan spökade för mig hela veckan. På kvällen åt vi på en restaurang som hette Aletri, var familjerestaurang där både svenskar och greker jobbade. Efter varje måltid fick man antingen ouzo eller raki och en liten efterrätt, mycket trevligt men varken ouzo eller raki är någon favorit så jag åt mest efterrätten man fick, den bestod av bla glass, kaka, fruktsallad.  En maten tog vi en promenad på stranden.

Lördag 9/6
Förmiddagen spenderades på stranden idag med. Idag gick vi lite längre bort på stranden för att få lite mer sandbotten. Efter lunch var det dax för poolen. Efter vi badat ett tag gick vi och spelade lite minigolf, Martin vann... Efter golfen gick vi ner till en strandrestaurang och åt glass och drack fresh orange juice. Var väldigt varmt så när vi kommit tillbaka till hotellet igen badade vi ett bra tag till i poolen innan vi gjorde oss ordning för kvällen. På kvällen åt vi på en restaurang som hette Veranta. Denna restaurang och den vi åt på sista kvällen blev mina favoriter. Var jättebra mat och massor, blev sjukt mätta!

Söndag 10/6
Även denna förmiddag låg vi och solade och badade på stranden. Idag och igår blåste det en massa och var röd flagg, men går ju inte att inte bada när det är så sjukt varmt så vi badade en hel del ändå i vågorna. Eftersom Martin bränt sig "lite" blev det en hel del t-shirt för honom idag. Efter lunch badade vi i poolen igen och sen gick vi och kollade läget i Agia Marinas Old village. Var riktigt trevligt och se hur Old village var, skillnaden mot hur det såg ut när turismen tagit över. När vi kommit tillbaka till hotellet badade vi lite mer och sen blev det lite kortspel innan vi gjorde oss klara för att kolla på solnedgången innan vi åt middag. Denna kväll åt vi på en restaurang som hette Afrodoti.

Måndag 11/6
I måndags fm var vi på cykelutflykt uppe i bergen. Hade fått på vårt kvitto ifrån fritidsresor att vi skulle bli upphämtade av Hellas bike 8.05 så vi steg upp vid sju och var på upphämtningsplatsen strax innan 8. Där stod vi sen och väntade och väntade, blev mer och mer irreterade för att de inte kunde hålla tiden. När klockan var ungefär 8.40 åkte det förbi en minibuss med en massa cyklar på bakom så vi tänkte "yes, äntligen kommer de"..men tror ni de stannade eller..ehh nepp..så där stod vi fortfarande. Nån minut senare kom den en kille cyklade och kom fram och pratade med oss, det visade sig att han va från de som åkte förbi oss, men det var visst inte oss de skulle hämta upp, han tittade på vår biljett och då visade det sig att vi fått fel tid, va inte förräns 9.05 som vi skulle bli hämtade, Va måttligt surt när man gått upp så tidigt.  Cykelutflykten blev mycket lyckad när vi väl kom iväg. Cyklade en jäkla massa, 3,4 mil. Va uppe i byar där det bara bodde greker, inga turister där inte. Fick gå in i flera hus och se hur de hade det och var även inne i en kyrka. Fick också se apelsodlingar och avokadoodling. Vi hade en guide med oss som berättade om platserna vi besökte och lite annat allmänt, visst ni tex att en kretian äter 1L olivolja/vecka? Sjukt mycket alltså!! När vi kom tillbaka till hotellet va vi riktigt hungriga så åt lunch på poolbaren och sen låg vi vid poolen hela em, orkade inte gå ner till stranden. På kvällen åt vi på Family Taverna Romanza. Va inte en jättefin restaurang men riktigt billig och som vanligt fick man en massa mat. Vi var riktigt trött efter dagen så sov en stund innan vi gick uit och åt och sen slocknade vi direkt när vi kom tillbaka efter middagen.

Tisdag 12/6
I dag blev det stranden som vanligt på fm. Idag blåste det knappt nått så det blev en massa bad.  På em åkte vi in till den större staden Chania. Bussresan var ett äventyr, trots att bussen va proppfull skulle busschaffören klämma in flera personer vid varje busshållsplats och när vi skulle åka tillbaka hem igen va de kaos på bussstationen i Chania, alla sprang och olika håll och skrek åt varandra. Chania är en mysig stad , dock var vi mest i gamla stan och nere vid hamnen. Åt middag inne i Chania idag på en mysig restaurang som hette Taverna EYa (ska va ett uppochner Y egentligen).

Onsdag 13/6
Sista dan att sola och bada. Låg på stranden lite längre idag än vi gjort tidigare och solade och badade en massa. Sen efter lunch låg vi vid poolen där vi stannade till närmare 19...va så sjukt varmt och skönt. Sista kvällens restaurang blev som jag sagt tidigare också min favorit, den hette Horiatiko, trevlig personal och mycket god mat. Varje kväll åt vi även tzatziki för att sedan kunna jämföra vem som gjorde den godaste. När det gäller den så kom denna restaurangs och poolbarens på 1:a plats..smakade massa vitlök - mums!

Torsdag 14/6
Dags att åka hem till Sverige igen. Känns som alltid bra att komma hem samtidigt som jag gärna hade stannat en till vecka!

Tack älskling för en underbar semester! Love you!

Imorgon...

Imorgon bär det av till Kreta. Ska bli så sjukt underbart att komma i väg lite, sol, bad och en massa annat skoj! Packar och fixar för fullt nu och ikväll blir det tacos och Greys anatomy hemma hos Anna!

Har legat på Värsnäs i dag och solat lite, blev dock inget dopp som jag hade hoppats, va lite för kallt i vattnet...

Sista hemtentan för denna kurs är inskickad nu med så nu är det verkligen sommarlov, börjar inte jobba förräns den 19:e juni så nu blir det till att bara ha en massa skoj!

Bye bye

Sommarlov

Äntligen sommarlov!! Så himla skönt! Började sommarlovet i fredags med att jobba ett härligt 15,5 timmars arbetspass. Tiden gick rätt fort, va på bio, såg Pirates igen. Lika bra denna gång och jag såg en masssa saker som jag missade första gången så det var skoj. Igår kväll va det fest hemma hos Anna. Va riktigt najs med många trevliga människor. Tänkte först gå till vallen men är glad att vi hoppade över det, va dyrt att gå in och jag brukar aldrig ha så skoj ute ändå, är alltid förfesten som är roligast!

Kom in på sommarkursen jag sökt, så nu bilr det både plugg och jobb i sommar, känns bra! Ska bli skoj att jag och Anna ska läsa samma kurs!

Nu är det inte alls lång tid kvar tills vi åker till Kreta, 4 dagar...Längtar!!